Поради мандрівникам

Цей розділ з'явився як результат досвіду їзди в залізничному транспорті. Всі відповіді складені з відповідних розділів "Правил перевезень пасажирів,багажу,вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України" і поширюються по всій території українських залізниць.

  1. Я хочу перевезти дитину віком до 5 років потягом. Чи треба купляти квиток?

  2. У мене 2 дитини віком до 5 років. Чи треба купляти квиток для всіх?

  3. Я маю дитину віком 6-7 років. Чи можливо її провезти безкоштовновоно ?

  4. Чи треба платити за користування аптечкою в поїзді ?

  5. Який багаж я зможу перевезти в купе ?

  6. Чи можливе перевезення собаки в поїзді ?

  7. Провідник відкрив тільки один туалет в вагоні. Він сказав, що інший туалет для нього. Чи це так?

  8. Мене не пускають у поїзд, обгрунтовують це тим, що моє місце вже зайнято. Що робити?

  9. Я сів у поїзд, але моє місце вже зайнято. Що робити?

  10. Я їду у поїзді, який запізнюється на станцію, де я роблю пересадку. Що робити?

  11. Я помилково сів у вагон іншої категорії від зазначеного в квитку. Чи мають право мене оштрафувати?

  12. Мені вкрай потрібно їхати (на похорони, для надання допомоги хворому, потерпілому), але я не встиг придбати квиток у касі. Що робити?

  13. Я попросив провідника розбудити мене перед станцією, але він забув зробити це і я проїхав свою станцію. Що робити ?

  14. Я помилково сів у поїзд не того напрямку. Що робити?

  15. Я повернувся з помилкового поїзда , але не встиг на свій поїзд?

  16. Чи зможу я зупинитися на проміжній станції по свому маршруту?

  17. Що треба робити у випадку переривання поїздки?

  18. Через скільки діб я можу продовжити перервану поїздку?

  19. Що робити, якщо я захворів у період переривання поїздки?

  20. Чи можу я змінити маршрут поїздки після переривання ії?

  21. Якщо проїзні документи забуті у особи, що проводжала пасажира?

  22. Якщо пройшло вже більше 3 годин?

  23. Якщо я вийшов щось купити під час зупинки поїзда і не встиг на нього?

1. Я хочу перевезти дитину віком до 5 років потягом. Чи треба купляти квиток?

2.8.1. Дитина до 5 років, якщо вона не займає окремого місця, перевозиться з дорослим пасажиром безплатно.

2. У мене 2 дитини віком до 5 років. Чи треба купляти квиток для всіх?

2.8.2. При прямуванні більше однієї дитини до 5 років пасажир повинен додатково придбати дитячий квиток на кожне місце, яке займане дітьми, але не більше двох дітей на одне місце.

3. Я маю дитину віком 6-7 років. Чи можливо її провезти безкоштовновоно ?

2.8.3. Для перевезення дитини від 5 до 10 років пасажир повинен придбати дитячий проїзний документ, який дає право на зайняття місця нарівні з дорослими пасажирами.

2.8.4. Пасажир, який перевозить дитину до 10 років, повинен мати документ, який підтверджує вік дитини, і надавати його особам, які контролюють, під час посадки в поїзд та на шляху прямування.

2.8.6. Вартість проїзду для дітей віком від 5 до 10 років становить 50 відсотків від вартості проїзду дорослого пасажира.

2.8.7. Діти до 10 років допускаються до перевезення в пасажирських та приміських поїздах тільки в супроводі дорослих.

4. Чи треба платити за користування аптечкою в поїзді ?

2.13.6. Медикаменти з поїзної аптечки у медично доцільних кількостях, а також кип’ячена або охолоджена кип`ячена вода надаються пасажирам безкоштовно.

5. Який багаж я зможу перевезти в купе ?

3.1.8. Перевезення з собою непортативної апаратури (телевізорів, відеокамер, радіоприймачів, комп`ютерів та ін.) допускається не більше одного предмета на проїзний документ з оплатою, як за 30 кг багажу.

Вищеназвана апаратура розміщується:

- у вагонах зі спальними місцями - на місцях , зазначених у проїзному документі;

- у загальних вагонах пасажирських поїздів та в пасажирських вагонах приміських поїздів - на верхній полиці вагона;

- у вагонах електро - та дизель - поїздів - на підлозі першого купе.

Не приймаються до перевезення в будь-якому вагоні апаратура та інші предмети, розміри яких за сумою трьох вимірів перевищують 180 см.

Крім того до перевезення у вагонах зі спальними місцями не приймається апаратура, яка за своїми розмірами ширша , аніж отвір дверей купе.

6. Чи можливе перевезення собаки в поїзді ?

3.1.9. Собаки великих порід у приміських електро - і дизель-поїздах, пасажирських та швидких поїздах, приміських поїздах з вагонами локомотивної тяги перевозяться у крайніх тамбурах першого і останнього вагона поїзда (не більше двох собак) у намордниках на металевій чи міцній шкіряній прив`язі і під наглядом супровідника, команди якого вони виконують.

Собаки малих порід перевозяться в приміських поїздах на руках або під лавкою, на якій сидить власник собаки.

3.1.10. Перевезення собак великих порід у купе пасажирського чи швидкого поїзда є припустимим лише в купейному або м`якому вагоні, за умови викуплення власником собаки усіх місць в купе та пред`явлення такої довідки ветеринарного лікаря про можливість перевезення собаки, за якою можна ідентифікувати особину даної собаки (вказані прикмети тощо).

3.1.11. Перевезення собак великих порід у багажних вагонах здійснюється у спеціальних контейнерах при супровідниках, які повинні їхати у цьому поїзді.

Для групових перевезень великих собак (більше 5) організатор перевезення повинен укласти угоду з власником вагона на оренду чи замовлення спеціального вагона.

 

7.  Провідник відкрив тільки один туалет в вагоні. Він сказав, що інший туалет для нього. Чи це так?

!: 2.13.2. На всьому шляху прямування пасажирам надається можливість користуватись наявними у вагоні двома санітарними вузлами, для чого провідник вагона зобов`язаний утримувати їх відчиненими. Користування санітарними вузлами припиняється при проходженні поїзда через станції та санітарні зони, про що за 30 хвилин пасажири сповіщаються провідником або через поїзне радіо.

8.  Мене не пускають у поїзд, обгрунтовують це тим, що моє місце вже зайнято. Що робити?

!: 2.12.6 У випадку неправильного оформлення касою проїзних документів або видачі проїзного документа без наявності вільних місць у вагоні, продажу двох проїзних документів на одне місце, начальник поїзда і провідник вагона зобов`язані допустити пасажира у вагон і вжити заходів задля надання йому місця в поїзді.

9.: Я сів у поїзд, але моє місце вже зайнято. Що робити?

!: 2.12.7. У випадку відсутності місця у вагоні, до якого придбано проїзний документ, начальник поїзда зобов`язаний надати пасажиру, за його згодою, місце у іншому вагоні (у тому числі і більш високої категорії – без стягнення доплати). Якщо ж пасажиру надано місце нижчої категорії, то йому повертається різниця вартості проїзду.

10. Я їду у поїзді, який запізнюється на станцію, де я роблю пересадку. Що робити?

!: 10.2.1. У разі відміни поїзда або затримки його відправлення більш ніж 1 годину, зміни маршруту поїзда, в результаті чого поїзд не прямує через станцію, вказану в квитку, прибуття погодженого поїзда в пункт пересадки пасажира після відправлення поїзда, яким повинна була здійснюватись поїздка з пункту пересадки, залізниця несе відповідальність перед пасажиром, а саме – проводиться вирахування сум з вартості проїзду, незалежно від термінів повернення проїзних документів. Залізниця зобов`язана відправити пасажира та його багаж, стягуючи доплати, таким поїздом, який відправляється до тієї ж станції призначення,-так, щоб пасажир прибув на цю станцію з як найменшим запізненням.

11. Я помилково сів у вагон іншої категорії від зазначеного в квитку. Чи мають право мене оштрафувати?

!: 8.3.2. З пасажира, виявленого у вагоні вищої категорії з проїзним документом, який не дає права на проїзд у ньому, штраф не стягується>. Пасажир зобов`язаний перейти у вагон, що відповідає його проїзному документові, або може за наявності вільних місць залишитись у даному вагоні з внесенням відповідної доплати за відстань від станції фактичного зайняття місця.

12. Мені вкрай потрібно їхати (на похорони, для надання допомоги хворому, потерпілому), але я не встиг придбати квиток у касі. Що робити?

!: 2.23.1 У виняткових випадках тобто, при пред`явленні будь-якими громадянами телеграфно завіреного виклику на похорон, надання допомоги потерпілому, хворому тощо, з дозволу начальника поїзда дозволяється посадка пасажирів у поїзд, якщо вони не встигли придбати проїзні документи у касі. При цьому посадка дозволяється тільки у вагон, в якому знаходиться начальник поїзда, з наступним оформленням проїзду за квитанцією різних зборів: на протязі 1 год. З моменту відправлення поїзда з пункту формування (обороту) і на протязі 30 хвилин – із проміжних станцій, без стягнення штрафів.

13. Я попросив провідника розбудити мене перед станцією, але він забув зробити це і я проїхав свою станцію. Що робити ?

2.21.1. Провідники вагонів зобов`язані попереджувати пасажирів не пізніше як за 30 хвилин до прибуття поїзда до станції, вказаної у проїзному документі.

2.21.2. Про кожен випадок проїзду пасажира станції призначення складається акт за підписом начальника поїзда, провідника вагона і пасажира, який засвідчується штампом станції. Цим актом надається право пасажиру повернутися до станції призначення безкоштовно.

14.  Я помилково сів у поїзд не того напрямку. Що робити?

!: 2.13.13. Якщо пасажир помилково сів у поїзд не того напрямку, що вказаний у проїзному документі, то він повинен покинути його на найближчій станції. У цьому випадку начальник поїзда складає акт, який дає право пасажиру повернутися до станції відправлення поїзда без оплати проїзду.

15.  Я повернувся з помилкового поїзда , але не встиг на свій поїзд?

!: 2.13.13. Якщо після повернення на станцію відправлення пасажир не встиг на поїзд, зазначений у проїзному документі, то він пред`являє проїзний документ разом з актом начальнику вокзалу для поновлення чинності квитка. Для подальшої поїздки пасажир повинен придбати нову плацкарту та закомпосувати старий проїзний документ.

16.  Чи зможу я зупинитися на проміжній станції по свому маршруту?

!: 2.15.1. Пасажир має право один раз здійснити переривання поїздки на будь-якій проміжній станції, розташованій на маршруті виданого пасажиру проїзного документа.

17.  Що треба робити у випадку переривання поїздки?

!: 2.15.2. У випадках переривання поїздки (тимчасового зупинення на проміжній станції) пасажир повинен не пізніше 3 годин після прибуття поїзда пред`явити свій проїзний документ черговому по вокзалу, начальнику станції або начальнику вокзалу для проставлення відмітки: “Станція ……. . Зупинка з продовженням терміну чинности квитка”.

18.  Через скільки діб я можу продовжити перервану поїздку?

!: 2.15.2. Продовжити поїздку пасажир може у термин не пізніше 10 діб після відправлення поїзда, на якому він прибув на станцію переривання поїздки. Проїзний документ слід пред`явити до каси тієї станції, на якій пасажир зупинився, або станції, розташованої далі на маршруті прямування для компостування та оформлення плацкарти.

19.  Що робити, якщо я захворів у період переривання поїздки?

!: 2.15.2. Якщо зупинка була здійснена з причини захворювання, то згідно з п.2.20.1 “б”, продовжити поїздку пасажир може у термин не пізніше 10 діб після закінчення ликування, після пред`явлення довідки із місця лікування чи лікарняного листа.

20.  Чи можу я змінити маршрут поїздки після переривання ії?

!: 2.15.4. Пасажир може після переривання поїздки зминіти ії маршрут. Якщо відстань нового маршруту перевищує відстань маршруту, вказанного у проїзному документі, то пасажир сплачує вартість проїзду за різницю у відстані відповідного вагона (без плацкарти) як за нову поїздку. На зворотному боці проізного документа робиться запис про зміну маршруту. Якщо новий маршрут коротший від вказаного у проїзному документі, то зміна маршруту прямування проводиться без додаткової сплати вартости квиткової частини шляхом проставлення відмітки на зворотному боці проїзного документа.

21.  Якщо проїзні документи забуті у особи, що проводжала пасажира?

!: 2.16.1. Якщо проїзні документи пасажира після відправлення поїзда залишилися у особи, яка його супроводживала, останній негайно, але не пізніше ніж через 3 години з моменту відправлення поїзда, повинен здати іх начальнику станції (вокзалу), який коштом проводжаючого дає телеграму (телефонограму) начальнику поїзда і начальнику станції (вокзалу) на шляху прямування, на якій за час зупинки поїзда можна видати нові проїзні документи. 2.16.2. Пред`явлені проїзні документи гасяться штемпелем: “Чинисть проїзного документа припинена на станції ….”.

22.  Якщо пройшло вже більше 3 годин?

!: 2.16.4. Погашення проїзних документив, пред`явлених пізніше 3 годин після відправлення поїзда, не здійснюється. 2.16.5 Якщо протягом 4 годин після відправлення пасажира з початкової станції не буде одержана телеграма (телефонограма) від начальника станції (вокзалу) відправлення, то пасажир вважається безквітковим.

23.  Якщо я вийшов щось купити під час зупинки поїзда і не встиг на нього?

!: 2.17.2. Пасажир, який відстав від поїзда, повинен звернутися до начальнка станції (вокзалу), який зобов`язаний телеграфувати начальнику станції за ходом поїзда, де поїзд має зупинку не меньше 10 хвилин, та начальнику поїзда про зняття речей і проїзного документа. Телеграма дає право пасажиру безплатно доїхати першим попутним поїздом до станції, де знаходяться його рекчі і проїзний документ.

Далі буде.